30 Eylül 2013 Pazartesi

Hızlandırılmış Akapunktur :)

Garibim nasılda olacaklardan habersiz....



Baskül Çerçeve

           Merhaba bugün sizlerle baskül çerçevemi paylaşmak istiyorum. Bunun için elinizde bozuk bir dijital baskül olması gerek :) Baskülün önce arkasındaki dijital ekranı çıkardım. ''Nasıl çıkardın.'' derseniz maket bıçağını ısıtıp plastik yerlerini kesince zaten çıkıyor. Ardından üzerini nasıl süslesem diye çok düşündüm en sonunda aklıma havlu kağıt yapıştırmak geldi. Tutkalla havlu kağıtları ıslatıp düzenli bir şekilde sardım. Kuruduktan sonra üzerini altın sarısı ile boyadım ama çok sarımsı durduğu için kahverengi ayakkabı boyası üzerine efekt vermeye çalıştım. En sonda üzerine yapışkanlı altın sarısı sim sürdüm ve kurumadan yine altın sarısı sim döktüm. Arkasına bir kurdele ile asacak yer yaptım ve çok hoş bir çerçevem oldu. İçerisine tam uygun resmi bulamadığım için idareten böyle iki resim koyup arkasına da renkli siyah kağıt koydum. Yakında değişecek resim ama daha beklemedeyim :)))


27 Eylül 2013 Cuma

Aklımızdaki Sorular ???

             Severek Okuduğum Bir Yazı...(Aslında bir gmail yazışmasından alıntıdır aklımızdaki bazı soruların cevabı içerisinde olduğu için paylaşıyorum. Normalde burada uzun yazılar paylaşmayacaktım ama bu bizim ahiret hayatımızı da etkileyecek bir konu olduğundan bilgilenelim istedim. Yazı üzerinde hiçbir düzeltme yapılmamıştır.)
.........
altanmacanın büyüğü uzmanlık
insanlar çeşitli konularda çalışıp bir bilgi birimi elde edebilir
ama bazı şeyler insana doğuştan verilmiştir
mesela zeka, vicdan yani doğru yanlış ayırt edebilme yeteneği
bunlar doğuştan verilmiştir
ve her doğan çocuk sürekli merak eder ve sürekli herşeyi sorgular
büyükler de başlarından benzer olaylar geçtiği için çocuğa kendi tecbülerinden cevaplar verir veya onu umursamazlar
terslerler çünkü çocukların sorgulamalarını saçma görürler
bu da senin kendini bir süre sonra anormal hissetmene sebep olur
şuan senin hissettiğin gibi
senin diğer insanlardan farkın yiyip içip yatmıyorsun
merak ediyorsun ama diğer insanlar merak etmiyor
bir de bunların haricinde "uzman" dediğimiz insanlar var, tabi din konularında
yani imamlar, şeyhler, seyyidler vs. liste böyle uzuyor
bunlar da güya sözde bazı şeyleri bilirler ve sen soru sorduğundan sana ezberden okurlar
ezberden cevap verirler
çok derine inmeni istemezler
düzeni sorgulamanı istemezler
niye sorusundan rahatsız olurlar
iman koşulsuz teslimiyet derler
soru sorma Allah'a teslim ol derler
aslında bize teslim ol demekteler :)
peki Allah için yani Allaha göre sorgulamayan soru sormayan ve merak etmeyen sadece tatbik eden uygulayan bir insanın ne önemi vardır
diğer hayvanlar da aynısını yapar onlar da soru sormazlar
böyle bir insanın yani soru sormayan bir insanın bir hayvandan farkı yok
peki neden din adamları soru sormanı istemezler
bunun birden fazla nedeni var
birincisi sen sordukça makamlarını ve sosyal konumlarını kaybederler
ikincisi senin soruna asla tam olarak cevap veremezler çünkü o din adamları da cevapları başka kitaplardan öğrenmişlerdir
tamamen kitaplardan öğrenilen yani sorgulamadan okunan kitap ise senin tamamen o kitabın yazarı gibi düşündürür
yani taklitçi maynu gibi olursun
kitaplarda hatta her kitap ve herşey okunmalı ama acaba bu doğru mu diye sorulmalıdır
ama işte bu din adamları bunu yapmaz
sadece kitapları okuyup öğrenirler ama sorgulamazlar
müslüman bir ailede oldukları için müslümandırlar ve hatta belki sen de öylesin
kimse dememiştir acaba müslümanlık ve islamiyet doğru mu?
Hayır kimse bunu sormaz
Amerikada ve avrupadaki hristiyanlarda sormazlar, Orada doğdukları için hristiyanlar burada doğanlar da müslüman
sence bunun Allah katında bir değeri var mı Allah aşkına?
sonra işte bunlarıın dışında şu uzmanlık meselesi
Allah tüm insanları eşit yaratmiştır
Herkes aynı akla sahiptir
ama sen bu aklı kullanırsan kendini geliştirirsin o ayrı yani bilirsin ozman ama başlangıçtan hepimizin zekası aynı
yeteneklerimiz eşit ölçüde
ha birbirinden farklı yeteneklerimiz olabilir ama hepimizin ki eşit ölçüdedir
sen Allah olsan
Yüceler yücesi Allah
herşeye kadir
sana kulluk etmesini istediğin insanları başkasına mi yönlendirirsin yoksa direk kendine mi yönlendirirsin
Yani insanlar seni yani Allahı öğrenip bilmek için önce başka insanlara gidecek orda seni yani Allahı öğrenip Allahı bulacak
öyle mi
bu Allahın şanına yakışır mı
bu ortak koşmak değil midir sence
Bir de o sana Allah hakkında birşey öğretecek insanın doğru bildiğini nerden bileceksin
garanti var mı
hayata bir kere geliyorsun
bağlandığın veya hocam dediğin adam yanlış çıktı varsay
kıyamet günü diriltiğinde ne hissedersin
keşke bu adama uymasaydım demezmisin
keşke Aklımı kullansaydım veya biraz ilgi gösterseydim de şu duruma düşmeseydim demezmisin
Dikkat et
Allahın elçileri de sana Allahın kitabı ile öğür verir
sen dosdoğru yolu bir insandan öğrenemezsin
Bunu arayıp istemen ve Allahında sana vermesi gerekir, aksi halde Allah ile arana biri girmiş olur
bu da Allaha ortak koşmaktır
o yüzden din konusunda yani Allah konusunda kimseye itibar etme lütfen
o senin içinde
seni yaradan yüce sahibimiz onu senin içine koymuştur
insanlara aldırma
yukarda dediğim gibi birçok insan sorgulamadığı için onlar başka insanlara tabidirler yani ortak koşarlar Allah'a
insaların çoğuna uyarsan seni yanlış yola iletir.
bu arada bu yazdıklarım da Kuran ayetlerinden çoğu
din kasaplık, yazılım, aşçılık gibi değildir
birinden öğrenmene gerek yok şuan bir peygamber olsa bile
peygamberde farçadır ve ileten kişi demektir
yani postacı gibi bişey
Yine sana Allahın mesajını iletir
sen onuda sorgularsın
doğru mu diye
Başını kaldır, özüne dön, çocukluğuna dön, kendini arındır yüzünü de Allah'a dön ve Allah'dan yardım iste
Allah kuluna yakındır
O samimi bir şekilde isteyenleri geri çevirmez
O affedici ve sevgi doludur
Ve çok şefkatlıdır
Kuluna dar anında yardım eder
Ondan başkasından yardım ve hidayet istemeyiz
Yanlız o bizim sahibimiz, efendimiz, rabbimizdir
Ondan başka sahibimiz yok
Ondan başka efendi de yoktur
O mutlak otorite sahibidir
Ona mutlak itaat edilir
İnsanlara mutlak itaat edilmez
İnsanlar mutlak otorite sahibi değilerdir
yani din adamları gibi
hiç kimse yeryüzünce Allah'ı temsil etmez
Yanlız Allah elçi gönderdiğinde, o elçi Allahın mesajını kullara iletir sadece
sence biz Allah'a peygamber ile mi gideceğiz
yani peygamber mi bizi Allaha götürecek
Hayır
Peygamberler ve elçiler Allahın birerr rahmetidir
nasıl
gaflet içinde doğruyu aramaya çalışan veya sapıtmış insanlara bir uyarısıdır, bir rahmetidir
Bize Allahın mesajını iletir
Allah ile bizim aramıza giremez
Hiç bir peygamber geldikten sonra Allahdan başka beni efendi edinin der mi?
bazılarının Muhammed'e kainatın efendisi demesi gibi
Kainatın ve herşeyin senin de benim de efendim Allahdır
Allah ile aramızda
hiçbirşey Yoktur
kesinlik
Kimse kimseye şefaat (aracılık) edemez
Allahtan başka veli yani dost da yoktur
Yoksa Allah dan başkasından yani bizim bildiğimiz Allahın dostlarından yardım mı isteyeceğiz yani onların yüzü suyu hürmetine
Allahın yanında kimsenin yüzü suyu hürmeti geçmez
Allah dan başka velimiz de yoktur
O veli dedikleri de Allahın aciz kullarıdırlar
ve birçokları da toprağın altındadırlar
Hiç toprağın altındaki bir kişi capcanlı Allah gibi olur mu
veya hiç toprağın altında yatan biri bizi Allaha nasıl götürür. Adam ölmüş, irtibat kesilmiş zaten
Allaha Allahtan başkası götürmez
Allahtan başkası hidayet vermez
peyfamberler ve elçiler bile ne kadar uğraşırlarsa uğraşsınlar kimseyi müslüman yapamaz ve kimseye yardım edemezler
peygamber ve elçilerde bizim gibi senin gibi tıpkı senin gibi birer aciz insanlardır
peygamberler ve elçilerde senden üstün değil
sadece onlara vahiy gelmiştir
aslına bakarsan vahiy doğru olan herkese gelir
Tek Üstün olan Yüce Yaran Allah'tır

Tembel Arılar :)






Sakallı İple Yoğurt Kovası :)

                 Merhaba bugün sizlerle yiğenim için yaptığım kovayı paylaşmak istiyorum. Nasıl yaptığımı hemen anlatayım. Yoğurt kovasının tabanını düzenli bir şekilde çıkarıp kovanın etrafını sakallı iple sardım. Bu kısım biraz sıkıcı oluyor :). Alt tabanını da ortasından delip çevresini iple sardım. Tabanı sardıktan sonra kovanın altına tekrar diktim. Kapağını yine aynı şekilde yaptım. Elimden geldiğince resimledim. Umarım beğenirsiniz :))





26 Eylül 2013 Perşembe

Meşru Müdafaa...

Çok hoş ve anlamlı bir karikatür umarım beğenirsiniz.


25 Eylül 2013 Çarşamba

Balık, Karides Evi :)

           Merhaba bu gün sizlerle akvaryumumuz için yaptığımız tam bir geri dönüşüm olan balık evini göstermek istiyorum. Yalnız bu ev her akvaryum için uygun değil bizimki tatlı su akvaryumu ve dere balıkları siz yine de kendi akvaryumunuz için uygun mu değil mi diye bir araştırın. Yoksa balıklarınıza zarar verebilir. Hindistan cevizini alıp düzenli bir şekilde kırıyorsunuz içini çıkarıp akvaryuma ağız üstü yerleştiriyorsunuz bu kadar basit. Akvaryumda bulunan balık cinsleri neon tetra,beta, tüylü zebra, lepistes, karides, cüce vatoz elma salyangoz ve pek göremediğimiz midyeler  :)



23 Eylül 2013 Pazartesi

Hangisi Zararlı ?

Çok hoş bir karikatür olmuş çocuğunuz için hangisi zararlıysa siz karar verin....


Mama Kavanozundan Mumluk

          Merhaba bugün sizlerle mama kavanozundan yaptığım mumluğu paylaşmak istiyorum. Benim elimde yiğenimin mama kavanozu vardı ben bununla yaptım siz daha büyük yada küçük sevdiğiniz bir kavanozla da  yapabilirsiniz. Öncelikle mumluk olarak kullanmak istiyorsanız içerisine mumu önceden koyun benim gibi dış işlemini bitirdikten sonra mum eritip koymayın. Mum sıcak olduğundan kabarmalar bozulmalar oluyor. Nasıl yaptığıma gelelim şeffaf tutkal ve toz simi iyice karıştırıp kavanozun her yerine boyama yapar gibi uyguladım ve kurumasını bekledim. Kuruduktan sonra organze tül şeritle ağız kısmına kurdele yaptım. Siz bunu altın sarısı simle yada başka renkle de yaparsanız çok güzel durur benim evime gri uygundu ben bununla yaptım. Üzerine vernik falan uygulamadım şeffaf tutkal simin dökülmesini engelliyor zaten. Daha önce şeffaf tutkal kullanmayanlar şeffaf tutkal normalde beyaz kuruduktan sonra şeffaflaşıyor yaparken korkmayın. Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle :)



20 Eylül 2013 Cuma

Tel Şehriyeli Çikolata

                Merhabalar bugün sizlerle benim ve eşimin çok sevdiği bir lezzeti paylaşmak istiyorum. Eminim sizlerde çok seveceksiniz ve özellikle çocuklar çünkü şeker gibi çikolata :) Neden şeker gibi diyorum onu yerken sizlerde fark edeceksiniz . Hemen lafı uzatmadan malzemelerle başlayalım.
Malzemeler
80 gr çikolata (isteğe göre bitter yada sütlü çikolata kullanabilirsiniz)
Yarım çay bardağı tel şehriye
1 yemek kaşığı pudra şekeri (ben daha az kullanıyorum zaten çikolatada yeterince şeker var)
(İçerisine kırılmış fındık, fıstık yada kuru üzüm de  koyabilirsiniz ben öyle daha denemedim kötü olacağını sanmıyorum.)

Yapılışı:
Pudra şekeri ve tel şehriyeyi bir tavada iyice kızarana kadar kavurun çikolatayı benmari usulu eritin.(Suyun içine bir kap yerleştirerek onun içinde eritme yöntemi). Kavrulan şehriyeleri erimiş çikolatanın içine katın ve iyice karışana kadar karıştırıp yağlı kağıdın üzerine kaşık yardımıyla ceviz büyüklüğünde parçalar koyun. Soğuduktan sonra kendi katılaşacaktır. Yağlı kağıt üzerinden kolaylıkla çıkartıp zevkle yiyebilirsiniz. Afiyet olsun :)





Dinimiz Amin :)

Benimde kafamı karıştırdın Fırat :D




Uzun Pratik Elbise

       Merhaba bloguma dikiş diye yazdım ama nedense hiç dikiş adına birşey koymamışım. Bugün bu boşluğu doldurma gereği hissettim. Bu elbisemi makinem dikmeyince elimde diktim. Yakasını kayık yaka yaptım. Kapalı olunca diğer yaka türlerini kullanmak sıkıntı oluyor( ve de bunu yapmak çok basit olduğu için böyle yaptım). Sizi yapılışıyla sıkmak istemiyorum uzunnnn uzunnn yazılar da yazmak istemiyorum merak eden sorabilir. Bu arada resimlerimin çok acemice olduğunun farkındayım kendim çektim anca bu kadar oldu.:) Umarım beğenirsiniz...


19 Eylül 2013 Perşembe

Cahil Gibi... :)


Bal kabağı İğnelik

Merhaba, sizinde bir iğneliğe ihtiyacınız varsa bal kabağı iğneliğin yapımı gerçekten çok kolay ve pratik yapım aşamalarını elimden geldiğince resimledim. Süs içinde kullanabilirsiniz yada çocuklarınız için minder, ben bir tane büyük boyunu yapmıştım gerçek boyu da denebilir. Ablama hediye ettim resmi şimdi yok ama sonra inşallah buraya ekleyeceğim. (resimler pek net çıkmamış ama en azından size fikir verebilir :))








18 Eylül 2013 Çarşamba

Üvey Anne :)




Bir İhtimal :)


Pala Bıyık Kedicik :)

                    Bir sitede görmüştüm böyle bir kedicik çok hoşuma gitti. Onlar içine kum koymuş ben içine 2-2.5 litrelik plastik sıvı sabun şişesinin içine su koyup koydum. Kesimini nasıl yaptın derseniz önce gazete üzerinde deneme yaptım hoşuma gideni kumaşa çıkarıp diktim. Başına elyaf bastım. Yazın kapı tutmakta birebir hemde çok sevimli :))


                                                                              

17 Eylül 2013 Salı

Tipik Türk Erkeği :)



Seramik Güllü Sandık

       Sandık üzerini önce beyaz boya ile boyayıp vernikledim. Vernik kurumadan üzerine toz sim attım ve kuruduktan sonra yaptığım seramik gülleri sıcak silikonla yapıştırdım.


Doğru Öküz :)

Allah'ım öküzlerle karşılaştırmasın :))


16 Eylül 2013 Pazartesi

Kakaolu Süt Reçeli

Malzemeler :
1 kg süt
1çay kaşığı kabartma tozu
1 yemek kaşığı kakao (isterseniz kakao yerine içine 60gr bitter çikolata da koyabilirsiniz)
yarım su bardağı toz şeker

Yapılışı : Süt ve şekeri geniş bir tencere koyup kaynatın, kaynadıktan sonra içerisine kabartma tozunu ekleyin ve karıştırın dikkat edin taşmasın sonra isterseniz kakao eklemeden de yapabilirsiniz (kakaosuz yapacaksanız şekeri 1 su bardağı koyun) ama ben bu sefer kakaolu yaptım. İçerisine kakaoyu da ekleyip ara ara karıştırarak katılaşmasını bekleyin muhallebi kıvamına gelince kavanoza koyabilirsiniz. İsteğe göre içerisine ezilmiş fındık, fıstık veya hindistan cevizi koyabilirsiniz. Pişme süresi biraz uzun oluyor ama çok lezzetli. Afiyet olsun...


Sap :)



15 Eylül 2013 Pazar

Geri Dönüşüm Aşk Kapı Çelengi :)

               
Kapı çelenginin içerisinde gazete kağıdı ve beyaz eşyalara konulan strafor var.Üzerini iple sararak (ki bu iş biraz sıkıcı oluyor :)) istediğim şekilde süsleme yaptım. Sizlerde bunun içini isterseniz kendiniz yapabilir yada hobi marketlerden hazır olarak temin edebilirsiniz.


14 Eylül 2013 Cumartesi

Geri dönüşüm salça kutusu ve sıvı sabunluk.


       Bitmiş salça kutusunu ve sıvı sabun kutusunu boyayıp peçete transferi uyguladım. Salça kutusu tahta kaşıkları sıvı sabun şişesi de bulaşık deterjanımı içinde barındırıyor :D


Temizlik :)

Beğendiğim bir karikatür inşallah sizde beğenirsiniz :D




Peynir Kutusundan Saksı

                   
      Merhaba uzun zamandır bir blog açmayı düşünüyordum evde kendimi oyalamak, yaptıklarımı sizlerle paylaşmak hemde kendime yeni dostlar edinmek için. 11 Eylül çarşamba günü bir çoğumuzun Ornitorenk diye tanıdığı Gonca ile karşılaştım ve ayak üstü sohbet ettik. Blogu açmam da bana cesaret verdiği için teşekkür ediyorum :). Buraya acemi olarak yaptığım boyama, dikiş,dıy projeleri, yapmak istediklerim....ve keyifli karikatür, hoş videolar da koymak istiyorum. Umarım beğenirsiniz ve umarım blog kullanmayı beceririm :) İlk paylaşımımın basit ve herkesin rahatlıkla yapabileceği peçete transferi olmasını istiyorum. Çünkü boyamaya bununla tam olarak başladım denebilir.

                           Eskiden peynir kutusuydu boyanarak çiçeğime saksı oldu. İçindeki mavi çiçekte pet şişeden yapıldı .