20 Eylül 2013 Cuma

Tel Şehriyeli Çikolata

                Merhabalar bugün sizlerle benim ve eşimin çok sevdiği bir lezzeti paylaşmak istiyorum. Eminim sizlerde çok seveceksiniz ve özellikle çocuklar çünkü şeker gibi çikolata :) Neden şeker gibi diyorum onu yerken sizlerde fark edeceksiniz . Hemen lafı uzatmadan malzemelerle başlayalım.
Malzemeler
80 gr çikolata (isteğe göre bitter yada sütlü çikolata kullanabilirsiniz)
Yarım çay bardağı tel şehriye
1 yemek kaşığı pudra şekeri (ben daha az kullanıyorum zaten çikolatada yeterince şeker var)
(İçerisine kırılmış fındık, fıstık yada kuru üzüm de  koyabilirsiniz ben öyle daha denemedim kötü olacağını sanmıyorum.)

Yapılışı:
Pudra şekeri ve tel şehriyeyi bir tavada iyice kızarana kadar kavurun çikolatayı benmari usulu eritin.(Suyun içine bir kap yerleştirerek onun içinde eritme yöntemi). Kavrulan şehriyeleri erimiş çikolatanın içine katın ve iyice karışana kadar karıştırıp yağlı kağıdın üzerine kaşık yardımıyla ceviz büyüklüğünde parçalar koyun. Soğuduktan sonra kendi katılaşacaktır. Yağlı kağıt üzerinden kolaylıkla çıkartıp zevkle yiyebilirsiniz. Afiyet olsun :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder